22 september 2011

Leuke mannen

Zat ik zo eens te bedenken waar ik een blog over zou gaan schrijven, begint ‘de avond van de grote filmquiz’, met Matthijs van Nieuwkerk als presentator. En dat net nadat DWDD was afgelopen. Ik weet dat er mensen zijn die een beetje Matthijs moe zijn, maar ik blijf het toch zo’n leuke man vinden! En aangezien ik best behoefte heb aan wat luchtigheid, maar eens een blogje over mannen. Mijn eigen persoonlijke ongefundeerde, ongenuanceerde en N=1 mening over leuke mannen.

Begin ik maar bij Matthijs, was ik toch al mee bezig. Hij kan bij mij geen kwaad doen. Hij heeft een twinkel in zijn ogen en een ondeugende lach. Een nonchalant uiterlijk met wilde manen, maar wel verzorgd. En soms een beetje verlegen. Lekker hoor. Overigens zit ik nu ondertussen de grote filmquiz ook te volgen en wordt erg op mijn wenken bediend, want in plaats van beelden van films, krijgen we alleen geluid te horen en hebben beeld op Matthijs die ijdel zijn haar modelleert en stofjes van zijn pak poetst. Maar zoals ik al zei, ik ben niet zo kritisch, het is Matthijs ☺.

 Brad Pitt, een hele mooie man, was nog leuker toen hij nog niet met Angelina was en eigenlijk vooral ook nog voor hij met Jennifer Aniston trouwde. Blond, ruig, blauwe ogen. Very cute. Het leuke van Brad Pitt vind ik dat hij niet altijd alleen maar mooie jongen speelt, maar ook zich regelmatig laat verbouwen tot lelijkerd. Een gedeelte van de film dan, want je cast Brad Pitt natuurlijk niet alleen vanwege zijn geweldige spel. Het is dan zo verrassend als ineens die mooie jongen weer tevoorschijn kruipt. Dat is dan toch een soort cadeautje.

Ook Johnny Depp is al een lekker hapje sinds 21 Jump Street. Al wil hij daar zelf dan niet meer aan herinnerd worden, mijn puberbrein vond de serie over jonge undercoveragenten die op scholen infiltreerden briljant en Johnny ben ik sindsdien nooit meer vergeten. Donkere ogen, met een ietwat gepijnigde uitstraling. Hoewel ik dat hedendaagse vreemde snorretje en kwakje haar onder zijn lip niet echt sexy vind. Maar goed, dat kan eraf. Johnny vond ik vooral leuk in zijn jongensachtige stoere tijd. Het excentrieke androgyne spreekt me niet zo aan.

Bruce Willis is stoer, ruw, rauw en mannelijk. Sinds Moonlighting  een van mijn favoriete mannen. Ook komt hij vaak droog en humoristisch uit de hoek, zij het dat dat niet zijn verdienste is natuurlijk, maar die van de tekstschrijvers. Bruce wordt een beetje ouder, maar weet je, zo’n kaal koppie is ook best lekker. Het geeft hem een gedistingeerde look die hij dan met een stoppelbaard, waar hij als testosteronbommetje vast niet zo lang over doet, combineert en stoer afmaakt.

George Clooney is een man die natuurlijk niet kan ontbreken in het bespreken van leuke mannen. Hoffelijk, afstandelijk, onbereikbaar en gedistingeerd met een ondeugende twist.

Sean Connery is inmiddels hoog bejaard en daarmee verreweg de oudste in mijn rijtje (zelfs ouder dan mijn pa...), maar nog altijd een heer en mooier mét baard en (restje) wit haar dan in zijn James Bond tijd. 

Enig, al die bekende mannen maar in principe hoef je niet ver weg voor leuke mannen. Wordt wel een beetje tricky natuurlijk, maar ik zal ook de leuke mannen in mijn omgeving zo anoniem mogelijk eens proberen te bespreken. Allereerst natuurlijk mijn eigen mannetje. Die is leuk om alles, maar waar ik ooit als eerste voor viel en nog altijd voor val, dat zijn z’n blauwe ogen die soms de twinkel van Matthijs hebben, en soms de weemoed van Johnny. Verder heeft hij de droge ironie van Bruce en het korte haar van Brad met gedistingeerd grijs als Clooney.
Aangezien de meeste mannen geen Brad Pitt’s of Bruce Willis zijn en ik het zelf ook meer van mijn karakter moet hebben (en dat maakt het in mijn geval eigenlijk alleen nog maar moeilijker, hihi), ligt de lat in de directe omgeving toch net iets minder hoog. Sommige mannen zijn bijvoorbeeld heel leuk met je ogen dicht. Zo ken ik een tweetal mannen met een geweldige sexy, diepe, zware stem, die qua uiterlijk echter geen enkel vlammetje bij mij doen opleven (zo niet afstoten) en waarvan de persoonlijkheid me nu ook al niet direct aanspreekt. One out of three is toch too bad.
Wel leuk, zijn mannen met mooie ogen, motorrijders (stoer én kwetsbaar), mannen waarmee je kan lachen, oudere mannen, soms ook jongere mannen, mannen met lang haar (maar niet als ze bovenop kaal zijn, jak),  en stiekem toch ook wel mannen met status (maar alleen als ze daar niet vervelend van worden). En verder kan ik ook de gevoelige, onzekere man heel sexy  vinden. Mits bijzonder intelligent en met humor, natuurlijk. Hoe dan ook, leuk om zo even te mijmeren over mooie mannen. Wij vrouwen kunnen dat maken, vind ik. Maar wee je gebeente als mijn hubje een blog over sexy vrouwen gaat schrijven. Dan word ik boos.

5 opmerkingen:

miepmiep zei

En welke mannen en/of vrouwen vinden mijn schaarse doch zeer gewaardeerde lezers leuk? Laat hier je reactie achter!!

Dafne zei

Het is helaas niet meer wat het geweest is, maar Mickey Rourke was in Angel Heart wat mij betreft het summum op het witte doek! En Mick Jagger is natuurlijk mijn held. In real life: de overbuurman van... (OMG!)

Lauradenkt zei

Ik heb dus echt helemaal niks met Brad Pitt!

Ariadnesdraad zei

Met Brad Pitt heb ik niks, maar wat je over Depp zegt, dat klopt, ook voor mij, helemaal!

Bosgeus zei

Dan zal je mij ook wel leuk vinden.
Tenminste, afgelopen week ging ik met de trein, 30 vrouwen op het perron, ze kijken allemaal naar me. Dan veranderd ineens de stem van de omroepster, ze zal wel op de camera hebben gekeken.

Houdt er wel rekening, dat veel leuke mannen vrijgezel zijn, omdat de vrouwen te verlegen zijn om contact met ze te leggen. Of rare dingen doen uit verlegenheid of onzekerheid. Relaties met leuke mannen lopen vaak fout, omdat jaloersheid de relatie dan kapot maakt. Alleen roepen hoi lekker ding, daarna snel doorfietsen zoals jullie bij mij doen, geeft me niet genoeg zekerheid om dan te gaan sprinten om zo'n fiets in te halen.

Een man is nu eenmaal sterker dan een vrouw, ik tracht te voorkomen dat een vrouw zich bedreigd voelt.

XXX