28 april 2012

Youtubbies (of: waar is mijn telefoon?)

Een artikeltje op Nu.nl  trok mijn aandacht. Er is een nieuw stroom geleidend materiaal ontwikkeld dat heel licht en flexibel is, zelfs transparant, en dat binnenkort het vrijwel opgemaakte indium tin oxide kan vervangen.

Handig! Eletronica, zo dun, dat het ingeweven kan worden in je kleding. Facebook en Twitter met m’n v-hals shirtje. Hopen maar dat ‘ie tegen een beetje water kan.  Zelf stop ik toch graag mijn shirtjes regelmatig in de wasmachine.

Ik vraag me ook af waar het beeldscherm zit? Zouden de makers van de Teletubbies last hebben gehad van voorspellende gaven? Worden we allemaal Youtubbies.

Het kan straks zelfs zo dun, dat het in een spuitbus past. Chips in een spuitbus (nee, ik heb het niet over Pringles. Ik zei SPUITbus).  Kun je het gewoon op je spiegel spuiten, en dan kan deze voortaan zinnig commentaar leveren terwijl je je spiegelbeeld bewondert. Ik ken overigens een verhaal waarbij iets dergelijks minder goed afliep voor de eigenaar van de spiegel...

Ik vraag me trouwens ook af, hoe je met die transparante elektronica ooit nog je telefoon moet vinden....


Geen opmerkingen: